Emocinės paramos tarnyba „Jaunimo linija“ didina savo savanorių skaičių, todėl prisiskambinti į liniją taps dar lengviau. Pradėtos ruošti keturios naujos savanorių grupės Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje. 18 savanorių mokymą finansavo telekomunikacijų bendrovė „Tele2“, skyrusi 10 tūkst. eurų paramos.

Augant prie telefonų dirbančių savanorių skaičiui, „Jaunimo linija“ galės pasiekti 2016 m. tikslą atsiliepti į kas trečią skambutį. Pernai savanoriai atsiliepdavo į 1 iš 4 skambučių, o dar 2012 m. spėdavo atsakyti tik į kas dvidešimtąjį.

„Yra labai didelis skirtumas, ar tu skambini 20 kartų, kol prasimuši pro užimtumo signalą, ar prisiskambini iš trečio karto. Anksčiau žmonės dažnai skųsdavosi, kad mums neįmanoma prisiskambinti, bet dabar situacija yra žymiai geresnė. Emocinė parama jauniems žmonėms bus pasiekiama“, – sako „Jaunimo linijos“ vadovas Paulius Skruibis.

„Labai svarbu, kad paramos ieškantis žmogus galėtų laiku rasti išklausantį ir sunkumus įveikti padedantį asmenį. Savanoriai atlieka iš tiesų prasmingą darbą, o „Tele2“ gali jiems padėti. Kuo gausesnės bus „Jaunimo linijos“ savanorių gretos, tuo didesniam skambinančių žmonių skaičiui jie padės“, − sako „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.


Pusę „Tele2“ skiriamos paramos „Jaunimo linijai“ užtikrino „Facebook“ vartotojai, atsiliepę į „Tele2“ kvietimą socialiniame tinkle skleisti žinią apie galimybę padėti „Jaunimo linijai“. Iniciatyvoje sudalyvavo daugiau nei 1100 „Tele2“ draugų. Operatorius skyrė 5 eurus už kiekvieno iš jų paskelbtą žinutę apie galimybę skirti „Jaunimo linijai“

2% gyventojų pajamų mokesčio paramą.

Savanorių rengimas nėra paprastas procesas – jis trunka net 4 mėn., o vieno savanorio paruošimas „Jaunimo linijai“ kainuoja apie 545 Eur. Į šią sumą įeina savanorių pritraukimo, mokymų bei koordinavimo išlaidos, tinkamų darbuotojų bei savanorių darbo sąlygų užtikrinimas.

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto specialistai, gavę skambinusių žmonių sutikimą, atliko tyrimą, kurio metu klausė „Jaunimo linijos“ pokalbių. Jie nustatė, kad 88% pokalbių buvo gerai pavykę, o 12% − pavyko vidutiniškai. Be naujų savanorių rengimo, „Jaunimo linija“ šiais metais ruošiasi kurti nuolatinę emocinės paramos teikimo kokybės sistemą.

„Tele2“ finansavimą „Jaunimo linijos“ savanorių rengimui skiria jau trečius metus iš eilės, o apskritai organizaciją remia nuo 2009 metų. Operatorius taip pat yra finansavęs lentelių su emocinės pagalbos linijų numeriais įrengimą ant šešių aukščiausių Vilniaus tiltų.

2015 m. „Jaunimo linija“ atsiliepė į 86 201 skambutį arba vidutiniškai į 236 skambučius per parą.

Apie organizaciją

„Jaunimo linija“ – viena didžiausių Lietuvoje veikiančių nemokamos emocinės paramos telefonu (8 800 28888) ir elektroniniais laiškais (www.jaunimolinija.lt/laiskai) tarnyba. Nuo 1991 metų veikiančioje tarnyboje savanoriauja apie 327 savanorių.

Informacija žiniasklaidai:

Paulius Skruibis

Tel. 8 686 36979

paulius@jaunimolinija.lt