Menininko Andriaus Šarapovo ir „Tele2“ 4G meninė instaliacija apdovanota dizaino ir reklamos pasaulyje labiausiai vertinamu D&AD apdovanojimu. Ketvirtadienio vakarą Londone vykusioje apdovanojimų ceremonijoje 4G instaliacijai atiteko grafito pieštuko statulėlė. Iki šiol nė vienai Baltijos šaliai nepavyko gauti D&AD apdovanojimo.

Tai – jau antrasis tarptautinis įvertinimas „Tele2“ 4G muzikos projektui, kurio įgyvendinimu rūpinosi kūrybinė reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“ bei gamybos namai „Some Films“.

4G duomenis pavertė garsu

Apdovanojimus tarptautinėje erdvėje skinanti menininko A. Šarapovo kurta instaliacija, kuriai įtaką darė „Tele2“ 4G interneto vartotojai, buvo pristatyta praėjusių metų gegužę, Vilniaus meno galerijoje „Tsech“.

„Manau, kad šis projektas buvo unikalus abiem pusėms – tiek jos autoriui A. Šarapovui, tiek mums, nes panašaus masto projektų, kuriuose derinama konceptuali meninė įžvalga bei verslo poreikiai, Lietuvoje nebuvo. Tai nauja patirtis, tačiau projektui skiriami apdovanojimai rodo, kad A. Šarapovas sugebėjo atrasti netikėtą ir įtraukiantį požiūrį į kasdienį mobiliųjų duomenų apykaitos procesą – jis 4G interneto duomenis pavertė skambesiu“, – sakė „Tele2“ marketingo direktorius Mindaugas Savickas.

„Manau, šis apdovanojimas tik patvirtina, kad drąsa dirbti su ambicija — prasminga. Labai džiaugiamės, kad šis bendras „Tele2“, menininko Andriaus Šarapovo, „Adell Taivas Ogilvy“ ir „Some Films“ projektas įrodo, kad ir Lietuvoje verslo ir meno bendradarbiavimas gali būti labai sėkmingas. Esame dėkingi už pasitikėjimą ir galimybę dirbti prie šios vienos didžiausių Lietuvoje vykdytų kampanijų, kuri ne tik palietė žmonių širdis, sužadino smalsumą, bet, kaip dabar matome, gali pelnyti net ir tokius apdovanojimus kaip D&AD pieštukas“, – kalbėjo gamybos namų „Some Films“ vadovė Olga Radčenko.

Instaliaciją kūrė 70 specialistų komanda

4G muzikos instaliaciją sudarė 77 skambantys segmentai – jų skambėjimo dažnumas, intensyvumas, melodija ir kiti muzikiniai parametrai priklausė nuo „Tele2“ klientų mobilaus 4G interneto vartojimo įpročių. 

Specialus algoritmas vieną sekundę „Tele2“ 4G interneto srauto paversdavo vienu muzikos taktu. Kuo daugiau persiunčiama duomenų, tuo aukštesnis buvo garsas, kuo daugiau prisijungimų, tuo garsesnis tapdavo skambesys. 

Ties šio, beveik metus trukusio, projekto įgyvendinimu darbavosi 70 įvairių sričių specialistų – programuotojų, inžinierių, elektromechanikų – komanda. Tarptautiniu mastu „Tele2“ 4G muzikos projektas buvo įvertintas jau spalio mėnesį, kuomet kūrybiniame festivalyje „Ciclope“ Berlyne jis iškovojo aukso statulėlę „Skaitmeninės meistrystės / Realaus potyrio“ kategorijoje.

Pirmasis D&AD apdovanojimas

4G muzikos projektą D&AD festivalyje pristatė gamybos namai „Some Films“ ir kūrybinė reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“. Šie apdovanojimai pripažįstami kaip vieni prestižiškiausių ir sunkiausiai iškovojamų dizaino bei reklamos apdovanojimų. 

Šiemet Lietuva pirmą kartą gavo apdovanojimų D&AD festivalyje, o „Tele2“ 4G muzikos instaliacija savo kategorijoje varžėsi su tokiais prekių ženklais kaip „Samsung“, GE, Londono mokslo muziejus ir kt. 

Pirmi D&AD apdovanojimai įteikti dar prieš 55 metus – 1963-aisiais, nugalėtojams įteikiamos pieštukų (medžio, grafito, geltonos, baltos ir juodos spalvos) statulėlės.