Dažniausi mobiliųjų telefonų gedimai

Kas galėtų paneigti – greitai ir sklandžiai veikiantis išmanusis telefonas yra tikras džiaugsmas (leidžiantis lengviau išgyventi rytines transporto grūstis ir palengvinantis gyvenimą šimtais kitų būdų). Kita vertus, išmaniajam pradėjus strigti, gesti ir kitaip maištauti, visas naudojimosi malonumas gali gerokai apkarsti – ypač tada, jei nežinote, jog kai kurias problemas galite išsispręsti ir patys. Kad iškilus bėdai nepultumėte į paniką, tiesiame jums pagalbos ranką: pateikiame dažniausiai pasitaikančių telefonų gedimų sąrašą ir galimus jų sprendimų būdus.

Baterija greitai išsikrauna

Tiesa tokia: kuo daugiau telefone veikia funkcijų ir kuo didesnė jo apkrova, tuo daugiau energijos išteklių jam reikia – todėl baterijos gyvavimo laikas trumpėja. Per greitai išsikraunanti baterija – vienas dažniausiai girdimų vartotojų nusiskundimų.

 

Sprendimas:

Jei be pertraukos naudojamas telefonas visiškai išsikrauna per 2–3 valandas, metas pagalvoti apie baterijos keitimą. Jei baterija veikia gerai, tik reikia šiek tiek pailginti jos gyvavimo trukmę (pvz., kad telefonas neišsikrautų iki darbo pabaigos), tuomet siūlome kelis patarimus.

  • Sumažinkite ekrano šviesumą;

  • Uždarykite visas nenaudojamas programėles;

  • Išjunkite Wi-Fi ir Bluetooth, kai jais nesinaudojate;

  • Jei nuolat klausotės muzikos, įsigykite atskirą MP3 grotuvą.

Telefonas nesikrauna

Jei pradėjus krauti telefoną baterijos procentai nekyla, o telefonas ir kroviklis kaista – nesate vieni. Taip nutinka nemažai daliai išmaniųjų, turinčių micro USB jungtis. Jei telefono garantija dar nesibaigusi, nuneškite jį į serviso centrą, tačiau jei norite tvarkyti telefoną pats, pateikiame keletą praktinių patarimų.

Sprendimas:

  • Pabandykite į telefoną įdėti kitą bateriją;

  • Pamėginkite krauti telefoną su kitu krovikliu;

  • Susiraskite kitą rozetę arba bandykite krauti iš kompiuterio;

  • Atsargiai pajudinkite kroviklį – tai gali padėti atkurti dingusį kontaktą.

Jei nei vienas iš šių variantų neatnešė norimo rezultato, telefonui reikalinga techninė pagalba: tai arba programinės įrangos problema, arba vidinės techninės įrangos gedimas (ypač tikėtina tada, jei krovimo metu ekrane ant baterijos ikonos atsiranda žaibo simbolis, tačiau iš tiesų telefonas nesikrauna).

Telefono ekranas „užšąla“ / programėlės užstringa

Kai tik įsigijote savo išmanųjį, šokinėti tarp daugybės langų ir programėlių buvo vienas malonumas. Po kurio laiko, įdiegus daugiau programėlių, šis procesas nebėra toks greitas ir sklandus, o kiekviena sekundė laukimo, išsitęsusi iki amžinybės, yra tikras kantrybės išbandymas.

Sprendimas:

  • Prieš įdiegdami programėlę, perskaitykite jos nuostatas ir sąlygas: gali būti, kad ji reikalauja gerokai daugiau sistemos išteklių, negu manote;

  • Ištrinkite visas programėles, kuriomis nesinaudojote pastarąsias dvi savaites – juk, geriau pagalvojus, jums iš tikrųjų jų nereikia;

  • Jei konkreti programėlė priverčia telefoną užstrigti, atnaujinkite ją arba ištrinkite ir įdiekite iš naujo;

  • Jei įmanoma, pridėkite telefonui daugiau vidinės atminties;

  • Saugote visas iki vienos padarytas nuotraukas? Perkelkite jas į asmeninį kompiuterį arba sinchronizuokite savo išmanųjį su trečiųjų šalių duomenų saugyklomis, tokiomis kaip Dropbox, Picasa, Instagram ar kitomis. Išsisaugoję turimas nuotraukas ištrinkite jas iš telefono ir atlaisvinkite tiek vietos, kiek tik įmanoma.

Neveikia telefono kamera

Norite užfiksuoti įspūdingą akimirką, o telefono kamera lyg tyčia užsispiria ir neįsijungia. Kaip elgtis tokioje situacijoje?

Sprendimas:

  • Patikrinkite, ar telefone yra laisvos atminties;

  • Įsitikinkite, kad naudojate naujausią operacinės sistemos versiją;

  • Perkraukite telefoną.

Šie paprasti sprendimai tinka tais atvejais, jei nėra pažeista techninė įranga. Jei visgi tai techninės įrangos problema, telefoną teks nešti taisyti profesionalams.

 

Telefonas kaista

Dažniausiai telefonas užkaista tada, kai atidaryta daug programėlių, naudojančių daug energijos (pvz., jei ilgai žaidžiate aukštos grafikos žaidimus). Taip pat tada, kai intensyviai naudojamasi kamera. Kai telefonas užkaista, jo procesoriaus pajėgumai gali nukristi maždaug perpus.

Sprendimas:

  • Uždarykite visas nenaudojamas programėles;

  • Išjunkite telefoną, leiskite jam atvėsti ir įjunkite vėl;

  • Įdiekite programėlę, kuri valo telefoną nuo nereikalingų „teršalų“ ir atlaisvina atmintį.

 

Suskilo ekranas

Kam nėra tekę išgyventi to momento, kai telefonas išslysta iš rankų ir krenta ant žemės, o mes su siaubu stebime tai lyg sulėtintame filme? Kiekvieną dieną kovą su žemės traukos jėga pralaimi daugybė išmaniųjų, o mums tenka gyventi su įtrūkusiais, įskilusiais, į smulkus gabaliukus suaižėjusiais stiklo ekranais.


Sprendimas:

  • Kol ekranas dar sveikas, svarbiausia imtis prevencinių priemonių, t.y. išsirinkti patinkantį apsauginį dėklą ir įsigyti apsauginę ekrano plėvelę;

  • Jei jau šaukštai po pietų, tai nebūtinai reiškia, kad turite ieškoti naujo telefono – ekraną galite bandyti pakeisti patys (užsisakę reikiamą detalę vietiniame serviso centre arba internetu) arba tiesiog perduoti šį darbą profesionalams.

 

Telefonas netikėtai išsijungia

Telefonas lyg niekur nieko pats išsijungia? Tai dažnai pasitaikanti problema, kuri dažniausiai reiškia tai, kad telefonas buvo ne vieną kartą numestas ant žemės ir jo baterija yra išsiklibinusi iš savo vietos.


Sprendimas:

- Pirkti naują bateriją gali būti brangus sprendimas, todėl galite išmėginti alternatyvų variantą: atidaryti telefono dangtelį ir tarp baterijos ir telefono krašto įsprausti sulankstyto popieriaus gabalėlį taip, kad baterija stabiliau laikytųsi savo vietoje.


Turėkite omenyje: kad ir kaip spyriotųsi išmanusis telefonas, tikrai nepaliksime jūsų vienų bėdoje – kreipkitės į TELE2 telefonų priežiūros centrą (TPC), kur profesionalai pasirūpins, kad jūsų telefonas kuo greičiau būtų sutaisytas ir jūs vėl džiaugtumėtės bendravimu, naršymu ir pramogomis.